Observera att vid akuta ärenden i din egen lägenhet ska även ditt eget försäkringsbolag meddelas och skadeanmälan upprättas. Informera alltid styrelsen om det som har hänt.
Vid vattenläckage, elfel eller skada i din lägenhet, ring:
Delagott AB
OBS! Du står själv oftast för kostnaden!
Telefon: 08-551 106 71
Du kan även skriva en felanmälan här
På helger och efter kontorstid (17:00-08:00) åtgärdas endast akuta ärenden.
E-post: kundtjanst@delagott.se
Har någon fastnat i hissen, ring:
Hissen AB
Jour telefon: 08-618 48 48
Dygnet runt alla dagar i veckan.
Har hissen stannat: maila oss på info@minoren2.se och informera vad som har hänt!
Vid driftstopp i tvättstugan:
Maila styrelsen på info@minoren2.se
Frågor om hyresavier och parkeringar besvaras av SBC
Logga in på https://hemma.sbc.se/kundportal/ och skapa ett ärende eller maila SBC kundtjänst på info@sbc.se
Reglering och sanering vid skadedjur, ring:
Anticimex
Telefon: 075- 245 10 00
Epost: kundservice@anticimex.se
Vid skador, ring:
Bostadsrätternas Fastighetsförsäkning
Telefon 08-772 68 70
E-post: foretagbyggskada@folksam.se
Alternativt ditt eget försäkringsbolag
Skadaregleringen sker mellan föreningens fastighetsförsäkring och ditt egna försäkkringsbolag. Se föreningens webbplats för mer information om skador etc.
Mer om bostadsrätternas Fastighetsförsäkring
Alla medlemmar har en gemensam bostadsrättsförsäkring. Vid skada eller sanering se nedan länk för kontaktinformation.
https://www.soderbergpartners.se/bostadsratterna/
HJÄRTSTARTARE
Föreningen har en hjärtstartare uppsatt i området lätt tillgänglig för både Minören 1 och 2.
Den sitter i lilla garagelängan bredvid grillplatsen.