Övernattning – Festlokal – Bastu
Föreningen har en övernattningslägenhet som kan hyras av föreningens medlemmar. Lokalen är belägen på bottenvåningen på Fredriksbergsvägen 13. Den är fullt utrustad med bäddsoffa, stort bord med stolar, pentry, kyl/frysskåp, kokplatta, dusch och toalett, samt en bastu. Det finns en dubbelsäng samt en extra säng. Max 5 personer kan övernatta.
FACILITETER
❏ Dubbelsäng, 2 platser
❏ Bäddsoffa, 2 platser
❏ Extrasäng
❏ WIFI
❏ Garderober, 2 st
❏ Köksbord, 5 platser
❏ Mikrovågsugn
❏ Kokplatta
❏ Kyl/frysskåp
❏ Vattenkokare
❏ Köksutrustning
❏ Städutrustning
❏ Utomhusmöbler, bord och 2 stolar
❏ Bastu
PRISER
1 natt | 2 nätter | 3 nätter | 4 nätter | 1 vecka | 2 veckor | 4 veckor | |
M2 | 250 | 500 | 750 | 1000 | 1500 | 3000 | 6000 |
M1 | 350 | 700 | 1050 | 1400 | 2000 | 4000 | 6500 |
Vill du boka längre tider än 2 veckor måste du kontakta styrelsen!
Boka lokalen här
OBS! Se till att ha läst igenom villkoren och all information på denna sida innan du bokar. Genom att du bokar har du godkänt villkoren.
Skyldigheter och regler
• Du måste vårda lägenheten väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller.
• Du som bokat ansvarar och är ersättningsskyldig för alla skador, som uppstår på fastigheten och dess inventarier, när du eller någon i ditt sällskap varit vårdslös.
• Du är skyldig att följa bestämmelserna angående rök och husdjursförbud för lägenheten. Överträdelser av bestämmelser om rök- och djurförbud medför en saneringskostnad från 6 000 kr.
• Du får inte låta fler än antal anmälda personer övernatta i lägenheten.
• Du får inte använda lokalen till något annat än vad som avtalades vid bokningen.
• Du måste städa ordentligt före avresan. Slutstäd kan beställas i samband med bokningen för en kostnad på 950 kronor. Vid ofullständig städning debiteras 1 500 kr. Besiktning och dokumentering av lägenhet utförs innan och efter uthyrning.
Vid utebliven debitering efter ofullstädig städning förlorar du rätten att nyttja lokalen. Se städninganvisningar i städskåpet eller längst ned på denna sida.
• Du måste lämna igen samtliga nycklar till lägenheten vid avresa i nyckelgömma vid entrédörr. Om du glömmer eller tappar bort nyckeln måste vi byta lås på din bekostnad.
• Mellan kl. 23.00 och kl. 07.00 skall ni iaktta största hänsyn och tystnad gentemot övriga boende.
• Grillning är endast tillåtet på grillplatsen på gården, bredvid carport.
• Rökning inomhus och utanför lokalen är förbjudet och hänvisas till grillplatsen.
• Vid fest, skall detta utannonseras på anslagstavlan senast 3 dagar innan.
Avtalet upphör att gälla med omedelbar verkan om:
• Avtalet upphör att gälla med omedelbar verkan om du eller någon i ditt sällskap inte följer ordningsreglerna, uppträder störande eller någon i ditt sällskap begår skadegörelse i lägenheten.
• Boendet används till ej avsett ändamål. Om avtalet upphör att gälla p.g.a. ovan nämnda fall måste du och ditt sällskap omedelbart flytta från anläggningen och du äger ej rätt att återfå någon del av hyresbeloppet.
Övrigt
I logipriset ingår ej städning, sänglinne, handdukar, barnsäng/barnstol eller hygienartiklar. Rengörings- och handdiskmedel finns i boendet, men ta med förbrukningsmaterial till boendet som hygienartiklar, hushålls- och toapapper. Lämna alltid kvar en toalettrulle till nästa gäst.
BOKNING/BETALNING
För att boka och ingå avtal med oss gällande boende måste gästen vara minst 18 år. Samtliga personer i sällskapet ska också ha fyllt 18 år för att bo i lokalen. Åldersgränsen gäller dock inte för barn som bor tillsammans med en målsman. Personen som bokar och betalar är ansvarig för att lägenheten används på ett ansvarsfullt sätt och att samtliga ordningsregler efterlevs.
Betalning sker i samband med bokningen via Qvickly betaltjänst där du kan välja att betala med kort, Swish eller via faktura (14 dagar)
Avbokning
Om du behöver avboka efter att ha betalat, måste du kontakta oss senast 3 dagar före ankomst för att få återbetalning via Quickly. Vid avbokning som sker 2 dagar eller mindre innan ankomstdatum behåller vi 50 % av den erlagda hyreskostnaden.
Efter kontakt med oss, kan du logga in på MyQvickly och registrera din avbokning. Detta gör att vi kan hantera fakturan därefter. Du kan även förlänga förfallodatum upp till 14 dagar mot en kostnad på 39kr på MyQvickly.
Om du vill ändra datum för din bokning, kontakta oss så hjälper vi dig!
FEST/KALAS & BASTU
Fest | Kalas | Bastu | |
M2 | 250 | 250 | 200 |
M1 | 350 | 250 | 200 |
Om du vill nyttja lokalen för fest eller kalas måste antal personer uppges vid bokningen, Antalet får inte överstiga 20 personer för brandsäkerhetens skull.
BASTU
När lägenheten är tillgänglig är du välkommen att hyra bastun. Det får plats 4 personer och går att boka till en kostnad på 200 kr per tillfälle, för boende i Minören 1 och Minören 2. Tid för bokning av bastun är 4 timmar, inklusive uppvärming och städning.
För övernattning på fler än två nätter går det att boka bastun till en kostnad av 50 kr per tillfälle.
Städning av bastu är obligatoriskt annars debiteras den som bokats med 500 kr för städning.